Tiomilaträning

Kontroll

10mila-upptakt 8 feb

 

för herrar, damer, veteraner och ungdomar

Vårens stora mål för klubben är att springa 10mila utanför Eskilstuna 28-29 april. Det finns fyra olika klasser och vi hoppas på lag i alla. För att komma i fin form tills dess rekommenderas våra träningar på måndagar och torsdagar. Om du inte redan varit med rekommenderas speciellt torsdagen den 8 februari kl 18.30 vid Graningegården som uppstart. Då börjar vi med ett kortare träningspass och därefter blir det samtal runt fikabordet om 10mila och träning.

När det gäller stafetter kommer Björn och Andreas att vara samordnare för tre utvalda stafetter: 10mila,  DM-stafetten och 25manna. (Övriga stafetter får skötas på eget initiativ.) Meddela Björn eller Andreas om du är intresserad eller inte till var och en av dessa stafetter i god tid innan. (T ex genom att skicka ett mail eller ringa direkt efter att du läst detta.) Alla stafetter med länkar finns med i tävlingsprogrammet på hemsidan, både i det vanliga programmet och på en separat sida för alla stafetter.


Länk för mer information:

http://svenskidrott.se/Organisation.asp?id=132199



Kommentarer
Postat av: L-O

Jag är laddad för en snabb sträcka ;-)

Postat av: Nadia

jag förstår mig inte på människor som har orientering som hobby, jag har aldrig vart bra på det och kan drf inte förstå hur man kan gilla det ;)

2007-02-01 @ 19:34:04
URL: http://virdholt.blogg.se
Postat av: AB

Låter bra L-O. Fast sträckans snabbhet kan ju definieras på lite olika sätt. Hur snabbt du själv springer eller dina konkurrenter... Sträckans karaktär osv. Vi får se på torsdag vilka idéer på sträckfördelning det finns.

Nadia> Orientering är mer än en hobby. Ett liv!

2007-02-02 @ 06:56:37
Postat av: Nadia

OK... Hur gammal e du som skriver?

2007-02-02 @ 09:04:12
URL: http://virdholt.blogg.se
Postat av: L-O

"Nadia" testa att orientera lite oftare så ska du se att du snart fastnar för det. ;-)du är välkommen till vår klubb.. Fast det kan ju bli långt att åka :P

2007-02-02 @ 09:15:24
Postat av: Nadia

Tro mig, jag kommer aldrig, aldrig ALDRIG tycka om orientering.. Jag håller mig till min konståkning :)

2007-02-02 @ 14:17:13
URL: http://virdholt.blogg.se
Postat av: VVOK-fan

Snart är våren här! 10-mila..... bara 83 dagar kvar. Hoppas att snön smälter snart, ser fram mot många 310-pass innan den 28/4.

2007-02-04 @ 23:35:53
Postat av: Han som vet allt

Konståkning är fint att se på ibland men en bedömningsgren som inte borde tävlas i!
Spring orientering istället!

2007-02-04 @ 23:38:09
Postat av: Nadia

Han som vet allt: Vrf borde det inte tävlas i?
om du börjar på konståkning! ^^

2007-02-05 @ 14:32:54
URL: http://virdholt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback